dimecres, 8 de febrer del 2017

Restaurant Can Ladis, St Fruitós de Bages

Restaurant Can Ladis, Sant Fruitós de Bages (Bages, BCN)
Feb'17/Març'17/Set'17/Nov'17/Gen'18/Feb'18
Preu: abans 20€; ara 30€ (tries el segon només)
Puntuació: 9,5

Cap de setmana: 36/48/63€ menú. El de 36€ espectacular!!! Millor dinar.
Menú de tapes: 30€ (divendres nit). Espectacular¡¡¡ Aneu-hi, please, tot inclòs.

Espectacular, sublim, excels. Aquest restaurant marisqueria frega la perfecció. A més, tret d'un parell de detalls (importants), ha estat com anar a un restaurant amb Estrella Michelin, i no exagero.
De primeres, ja he flipat amb el vi de taula que m'han posat: el Picapoll d'Artium blanc, que és excepcional; no m'ho podia creure. Primer error: on estava el recipient per refredar o mantenir fred el vi? A totes les taules menys a la meva.
Hem continuat amb un petit aperitiu de formatge i codony, bo.
El primer, lasanya de calamars i gambetes amb formatge de cabra... Mare de Déu Senyor!!! No us podeu arribar a imaginar l'espectacularitat i refinament d'aquest plat, meravellòs. He xalat moltíssim, com mai.
El segon, impressionant!!! Corball amb crema de ceps, amb les seves patatones, confitura, ceba....
El corball és un peix deliciós. En vaig menjar per primer cop al Xalet Suís de Lleida, l'estiu passat (restaurant que frega el 10!!!!!). Net i amb una presentació exquisita.
Els plats, perfectament presentats, amb raccions generoses i elegants. Una veritable passada. Bé: els plats, els coberts, la lampareta de sobre la taula, els quadres (litografies força boniques), les comodíssimes cadires... S'hi ha d'anar per poder comprovar-ho.
Les postres, molt bones: iogurt casolà amb trossets de mango.
I abans del cafè, petits fours!!!!! Increïble!!! Petits fours!!!! Com els grans restaurants!!! Boníssims.
El cafè massa llarg. Si en Manel l'hagués conegut li hagués donat una nota molt alta.
Curiositats? Els meus comentaris sobre el vi i els diferents plats que anava tastant, han encuriosit l'amo, que ha anat venint a la meva taula, i a última hora, no només m'ha cobrat de menys sinó que també m'ha pagat el cafè.
Dos anys omplint cada dia (55 persones), són molts comensals. Crec que avui, per primer cop a la meva vida, m'han confós amb algú que no sóc: crític gastronòmic d'una revista o alguna cosa així. Les fotos, els comentaris i les preguntes que no parava de fer han posat la mosca al nas de l'amo, que ha estat especialment cordial i atent amb mi, cosa que m'ha afalagat i molt.
Sisplau, vull que tots els que sou amics meus de veritat, hi aneu. Aneu a visitar St Benet i les seves múltiples dependències i instal·lacions, un monestir romànic preciós, i després a Can Ladis (entre setmana, és clar).
Per cert, només peix!!! Un detall que se m'escapava,  molt important.
Ahhh!!! si no truqueu, no hi ha taula. Us ho dic per experiència, i avui m'ho han confirmat. No m'estranya.
Març'17: avui, un Penedès molt bo... L'amanida, una de les millors que he menjat mai... Aneu'hi!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada