dilluns, 22 de juny del 2026

Restaurant Montseny, Espui

 Restaurant Montseny de Pallars, Espui (Vall Fosca)

Abril'26
Preu: 50€
Nota: 9

Meravellós descobriment, en un restaurant familiar ubicat en un hotel d'un dels pobles més bonics del Jussà. La Montse, la cap de sala, una persona encantadora, i son germà és qui cuina, i a fé de Déu que ho fa molt bé¡¡

Els embotits que fan ells, el tupí que fan ells, la girella que fan ells... insuperables

El vi, un Altosiós, Costers del Segre meravellós.


Postres casolanes fantàstiques i poca cosa més, s'ha acahat anar a la Pobleta¡¡¡

Restaurant Laida, Manresa

Restaurant Laida, Manresa (Bages)

Juny'26
Preu: 55€
Nota: 8,5

Extraordinari restaurant on em varen dur en Marc i na Laia l'altre dia. I és que en Ballús, quan hi pensa una mica, encerta, però mai pensa...

Per començar, un local al barri vell de Manresa preciós. Bona disposició de les taules.

Bona carta de vins, catalans, on vàrem triar un dels millors, "Les Brugueres" (Priorat).

Les amanides de tomata amb ventresca, l'albergínia amb mel, els ous trencats, tot molt bo, poder només la tomata triada, a la que li faltava un pel més de gust i dolçor. És el que té comprar-les al mas Esclopeter de Girona, al mercat de Vic, totes les altres semblen poca cosa, però no estava malament.

El segon deliciós, unes mandonguilles amb calamarcets, bestials.

Les postres bones, pa de pessic amb ametlles i amb gelat.

Per tornar-hi, ja en tenim un altre de referència a Manresa. Gràcies, Ballús¡¡

Restaurant Raviolo, Manresa

 Restaurant Raviolo, Manresa (Bages)

Maig'26
Preu: 26€
Nota: 8,5

Molt i molt bé en aquest restaurant amb taules una mica encaixonades per aprofitar-hi l'espai una mica reduït, però. 

Tovallons com Déu mana, estovalles de fil, tot molt i molt bonic

El menjar, he llançat el tiquet i no recordo ben bé el que vaig menjar, però sé que l'arròs em va agradar i molt.

Hi tornaré moltes vegades, perquè a Manresa costa menjar-hi bé al menú.


Restaurant El Pícaro, St Feliu de Guíxols

 Restaurant El Pícaro, St Feliu de Guíxols (Baix Empordà)

Juny'26
Preu: 42€
Nota: 9

Molt i molt bo aquest restaurant, sensacional. Aquí sí que recomano anar-hi sí o sí.

Els platets, perquè no són ben be plats, exquisits, com el hummus de remolatxa, de cigró i un altre que no recordo. Les croquetes molt bones també, sobre tot les calamar.

El tàrtar de salmó amb alvocat impressionant.

Les postres, com les de Gironella (el limon pie o com es digui)

El vi bé, un "Vivanco" reserva, correctíssim. Vi negre per un dia on no hi feia calor, dins aquell local preciós també. El servei molt atent, s'agraeix.

Aneu-hi, si us plau

Restaurant Nonna Flo, St Feliu de Guíxols

 Restaurant Nonna Flo, St Feliu de Guíxols (Baix Empordà)

Juny'26
Preu: 61€
Nota: 8

Em va agradar molt, i a més vàrem menjar fora, en una tauleta davant la platja, en un dia que no hi feia calor. Molt bonic.

Però n'esperava molt més...

Les crítiques eres estratosfèriques. La burrata era molt bona, però n'esperava més encara...

Els meus spaghetti sublims, això sí, amb cloïsses. 

L'afogato crec que eren les meves postres, una pasta fullada sobre d'una crema meravellosa, em va entusiasmar¡¡¡

El vi, un Albariño, "Pazo Señorans", notable

Per tornar-hi també, un dia hi hem de provar les pizzes, es veu. 

Restaurant Al Brunet, Vic

Restaurant Al Brunet, Vic (Osona)

Abril'26
Nota: 8,5
Preu: 35-60€

Bon restaurant de tapes a la capital d'Osona, on s'hi menja molt i molt bé.

Molta varietat de tapes, bon producte i bona carta de vins. Truita de camarons, bunyols, croqueta de vaca vella, pèsol amb tallarines de calamar, sonsos amb ou ferrat, turbot al forn... Moltes coses i bones, i és que tant el vàrem provar per dinar com per sopar.

Peix fresc i molt ben cuinat, pots demanar que te'l portin ja net.

Els formatges són espectaculars, al tanto¡¡¡

Les postres delicioses

Aneu-hi, us agradarà i molt

Facciamo Farina, Sant Cugat del Vallès

Facciamo Farina, Sant Cugat del Vallès

Març
Nota: 8
Preu: 35€

Na Blau va voler anar a dinar aquí, doncs aquí. Molt bon restaurant italià, amb uns vins sublims, d'allà

Pizza meravellosa, raviolis de pera i gorgonzola, albergínia amb burrata. Tot molt bó

El vi era un Montepulciano, espectacular em va semblar

Postres meravelloses

Per tornar-hi, no s'hi pot reservar taula: doncs a fer cua o anar-hi molt aviat, toca¡¡