dimecres, 21 de març del 2018

Cau Faluga, Manlleu

Cau Faluga, Manlleu ( Osona)
Març'18
Preu: 45€
Nota: 9

No puc recomanar aquest restaurant pq m'ho tiraríeu en cara. De fet, l'únic gran restaurant català al que no vaig arribar a anar mai va ser el Bulli. Doncs és com si ja hi hagués anat.
Mai m'ha agradat que m'obliguin a menjar les seves obres, els seus plats, les seves tries. Sóc més d'escollir el que vull. Com en Manel.
És possiblement un dels tres restaurants més bonics en els que he estat mai, a l'alçada del Parador Nacional d'Olite o de l'Hispània. Dinar a la casa de la família Rossinyol, doncs què voleu que us digui. L'Auca del sr Esteve!!!
Crema de formatge blau del Mas Rovira de Sora, de primer aperitiu. De segon, carxofa amb ceps, encenalls de pernil i làmines de carxofa fregides, amb una mica de tòfona.
Una croqueta de buti negra amb uns trossets de cansalada i una crema deliciosa, i ja no recordo més!!! I en falta un encara. Ah, sí!!! Navalles i musclos del Delta amb unes salsetes i ceba tendra.
Un cambrer per mi sol, una taula rodona gegant, un lloc acollidor i fantàstic. Fins i tot, m'esperaven que sortís del lavabo per obrir-me la porta.
Em vaig sentir com un comte del Pallars.
De segon, un arròs amb conill desossat i buti negra. Impressionant. Les postres? Varen ser com un somni. Maduixes xopades, al natural, en forma de gominola, de regalèssia, de gelat. Segurament, el plat més espectacular que hagi vist mai, per la seva gran laboriositat i dificultat.
Un Terra Alta vinificat en àmfora, bo i una aigua, acompanyada d'un cafè.
I la sorpresa: uns entreteniments, amb piruletes de xocolata, mangos, i altres petits fours.
Ja no hi estic acostumat a aquesta delicadesa, subtilesa, refinor... Però em va agradar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada